Wednesday, November 8, 2017

#4 بتلوموني ليه

ترانه «بتلوموني ليه» (چرا ملامتم می کنید؟) یکی از محبوب ترین ترانه های عبدالحلیم حافظ است. این ترانه در سال 1959 توسط کمال الطویل بر روی شعر مرسی جمیل عزیز ساخته و در فیلم «حکایة حب» (با بازی عبدالحلیم و مریم فخرالدین) اجرا شد. مریم فخرالدین چند سال پیش از مرگش در مصاحبه ای گفت که از میان تمام ترانه هایی که خوانندگان در فیلم ها برایش خوانده اند، این ترانه را بیشتر دوست دارد و آن را زنگ موبایلش قرار داده تا مدام بشنود. فکر می کنم شما هم بارها و بارها این ترانه را خواهید شنید.

پوستر فیلم «حکایة حب»:




لینک دانلود فایل صوتی «بتلوموني لیه؟»:



ترانه: بتلومونی لیه
شعر: مرسی جمیل عزیز
آهنگ: کمال الطویل
اجرا: عبدالحلیم حافظ
🌴🌴🌴


بتلوموني ليه؟ بتلوموني ليه؟
(چرا ملامتم می کنید؟ چرا ملامتم می کنید؟)

لو شفتم عنيه حلوين قد ايه
حتقولوا انشغالي وسهد الليالي
مش كتير عليه
(اگر می دیدید چشمانش چقدر زیباست،
می گفتید که فریفتگی و بیخوابی من خیلی هم زیاد نیست)

***

اسير الحبايب يا قلبي يا دايب
(آه از دل سوزانم که اسیر محبوب است)

فى موجة عبير من الشعر الحرير
(موجی از عبیر از موهای ابریشمینش می وزد)

عالخدود يهفهف ويرجع يطير
(و آن ها را بر گونه هایش می رقصاند و به پرواز در می آورد)

والناس بيلوموني واعمل ايه يا قلبي؟
(مردم ملامتم می کنند؛ چه کنم، ای دل؟)

عايزين يحرموني منه ليه يا قلبي؟
(ای دل، چرا می خواهند مرا از او محروم کنند؟)

***

من يوم حبه ما لمس قلبي
(از روی که عشق او قبلم را لمس کرد)

فتح الباب للشوق يلعب بي
(دری به روی اشتیاق گشود تا قلبم را به بازی بگیرد)

وهوّ حبيبي وهوّ نصيبي
(او محبوب من است و از آنِ من)

وهوّ النور لعنیّ وقلبي
(و نور چشم و دلم)

وهوّ شبابي وهوّ صحابي
(او جوانی ام است و دوستانم)

وهوّ قرايبي وكل حبايبي
(و نزدیکانم و تمام یارانم)

🌴🌴🌴


اجرای ترانه در فیلم «حکایة حب»:



اجرای ترانه «بتلومونی لیه» (چرا ملامتم می کنید؟) در تلوزیون سوریه توسط عبدالحلیم:






𝅝لینک کانال تلگرام طرب:





No comments:

Post a Comment